יצירתיות היא שם המשחק

מאת איל גבעוני

הארנונה היא מס ויש לשלמה בלי קשר לשירותים שמקבל הנישום מהרשות המקומית. בהיותה מס, הדרך להתמודדות איתה היא בעזרת תכנון מס חוקי המתבסס על יצירתיות מחשבתית.

הארנונה היא מס ויש לשלמה בלי קשר לשירותים שמקבל הנישום מהרשות המקומית. בהיותה מס, הדרך להתמודדות איתה היא בעזרת תכנון מס חוקי המתבסס על יצירתיות מחשבתית.
בחברתנו אראלים, אנו עוסקים כבר 26 שנים באיסוף מידע ונתונים על חיובים ברשויות מקומיות ומציאת רעיונות שונים להפחתת נטל הארנונה למינימום החוקי.

ברצוני לשתף אתכם בדוגמא אחת של חשיבה "מחוץ לקופסא" שהניבה ללקוח חסכון של מאות אלפי ₪ בחיוב הארנונה השוטף, וחסכון עתידי של מיליוני שקלים בחיוב הארנונה העתידי.
במסגרת סיור שערכתי באחד ממפעלי התעשייה של לקוחותינו באזור הצפון, נתקלתי במבנה אסבסט מקורה עצום ממדים, בשטח של כ- 30,000 מ"ר, שחויב לפי תעריף של מבנה תעשיה.
בדיקה שערכנו עפ"י כללי החיוב של אותה רשות העלתה כי, בעזרת שינויים מבניים בנכס ניתן להפחית את הארנונה עד 15%. אנו ערכנו בדיקות כדאיות כלכלית שהתחשבו בעלויות השינוי במבנה ההשפעה על פונקציונאליות העבודה בו.
הבדיקה שהייתה מקיפה, העלתה כי ניתן להפחית את הארנונה השנתית בכ – 15% בהשקעה חד פעמית בסכום של פחות ממאה אלף ש"ח.
לאחר שהרעיון שלנו נבדק הנדסית, תפעולית וכספית הוחלט לצאת למהלך, לאחר שהמנכ"ל הבין את המשמעויות הכספיות השוטפות והעתידיות כשנצליח לשכנע את הרשות לקבל את הרעיונות שלנו.
יחד עם הלקוח ובשיתוף משרד עו"ד שלו הובלנו מהלך מורכב מול הרשות. התהליך לא היה קצר אך בנחישות הצלחנו במהלך. השגנו ללקוח חסכון של מאות אלפי ₪ בחיוב הארנונה השוטף, וחסכון עתידי של מיליוני שקלים בחיוב הארנונה העתידי.
כשנפגשתי עם המנכ"ל ובישרתי לו על ההצלחה וההישג המיוחד, הוא היה נרגש ושבע רצון.
אין ספק שהצלחות מסוג אלו ואחרות שהצלחתי להשיג במהלך עבודתי , אשר מביאות להפחתה של נטל המס בימים של מצב כלכלי מורכב, גורמות לי תחושת סיפוק, הנאה והנעה להמשך פיתוח רעיונות יצירתיים להקטנת הארנונה עבור לקוחותינו.

הכותב אינו משפטן המוצג בחוות דעת זו הינו מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות יעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית פרטנית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

Call Now Button דילוג לתוכן